Anna Loseva

Anna Loseva

MA in Teaching English as a Foreign Language

Thạc sĩ Anna Loseva là giảng viên và Điều phối viên khóa học Business Academic Skills tại Western Sydney Việt Nam. Thạc sĩ Anna Loseva có bằng Thạc sĩ về Giảng dạy Tiếng Anh và đang hoàn thành chương trình Thạc sĩ về Giáo dục (Lãnh đạo và Quản lý) tại Đại học Western Sydney. Kể từ năm 2010, Thạc sĩ Anna Loseva đã giảng dạy tiếng Anh và kỹ năng học thuật cho sinh viên đại học tại Nga, Nhật Bản và Việt Nam và đã có bài phát biểu tại nhiều hội nghị ở Châu Âu và Châu Á, đóng góp biên tập cho blog iTDi, cũng như tổ chức các buổi gặp gỡ thực hành trực tiếp và trực tuyến cho những giáo viên khác. Đề tài nghiên cứu của Thạc sĩ Anna Loseva bao gồm phát triển chuyên môn, thực hành, thiết kế chương trình giảng dạy và thành lập chương trình thực hành trong giáo dục bậc đại học.

Bằng cấp cao nhất/ Highest qualification

MA in Teaching English as a Foreign Language

Bằng cấp học vị/ Qualification(s)

– MA in Teaching English as a Foreign Language (Moscow City Pedagogical University, Russia)

– Master of Education (Leadership and Management) (in progress, Western Sydney University)

Lĩnh vực giảng dạy/ Teaching field(s)

Academic language skills, Academic writing, Research, Critical thinking, Business communication

Lĩnh vực nghiên cứu/ Research field(s)

Education

Các nghiên cứu tiêu biểu/ Selected Publications

Loseva, A.V. (2012). PLN: A teacher’s paradise. Proceedings of the 18th International Annual NATE Conference, Yaroslavl.

Loseva, A. (2012). The three As of an ace lesson: Atmosphere, attitude, alternative. The ETAS Journal, 29(3).

Loseva, A.V. (2012). A review of modern ICT tools in education: Specifics of their application in teaching English to students of non-linguistic majors. In Problems of Linguistics and Methodology of ELT in a Higher Education Institution, Physics Faculty of Lomonosov Moscow State University, Moscow.

Loseva, A. (2014). A conference is a little life. IATEFL Poland Newsletter, 37, 10-12.

Loseva, A. (2016). Self-reflection. EDC First Semester: Instructor Self-Reflections, 21-25.

Loseva, A. (2017). Dialogic reflective journaling as a way to see more. New Directions in Teaching and Learning English Discussion, 5, 40-44.

Loseva, A. (2018). Brainstorming discussion content. New Directions in Teaching and Learning English Discussion, 6, 133-141.

Loseva, A. (2019). Self-initiated teacher support systems: Owning your professional development. New Directions in Teaching and Learning English Discussion, 7, 246-255.

Messenger